Παρασκευή, 25 Ιουνίου 2010

ΛΟΓΟΙ ΑΛΗΘΕΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ


"Μέσα στη δίνη της οικονομικής δυσπραγίας, δεν έμεινε στο απυρόβλητο το πολύπτυχο κοινωνικό έργο της Εκκλησίας μας, η μισθοδοσία του ιερού μας κλήρου, η διεκπεραίωση και ολοκλήρωση διοφόρων εκκλησιαστικών δραστηριοτήτων. Αρχικός σκοπός η πολυθρυλούμενη φορολόγηση τωβ εκκλησιαστικών νομικών προσώπων και τελικός ο επαναπροσδιορισμός των σχέσεων Εκκλησίας- Κράτους. Με δεδομένη την εμπειρία της καθημερινότητας, μπορούμε ψύχραιμε και ειλικρινά να καταθέσουμε τις εξής ανατίρρητες αλήθειες:


-Γίνεται συχνά λόγος ότι οι παπάδες αντιδρούν για τα παγκάρια.

Οφείλουμε στο σημείο αυτό μία διευκρίνηση: ΚΑΝΕΙΣ ιερέας δεν μισθοδοτείται απο τα έσοδα των παγκαριων των Ιερών Ναών ή απο το κεντρικό ταμείο της Ιεράς Μητροπόλεως. Η μισθοδοσία του ιερού κλήρου της Ελλάδος αποτελεί συμβατική υποχρέωση της ελληνικής πολιτείας που απορρέει απο συμφωνία του Ελληνικού Δημοσίου με την Εκκλησία της Ελλάδος. Γι' αυτό το λόγο ο κάθε κληρικός είναι ταυτοχρόνως μετά τη χειροτονία του και δημόσιος υπάλληλος, ώστε να του εξασφαλίζεται μία αξιοπρεπής και -ειλικρινά- καθόλου πλουσιοπάροχη διαβίωση. (Αρκεί να σημειωθεί πως ένας κληρικός με προσόντα (π.χ πτυχίο, μεταπτυχιακό, διδακτορικό κ.τ.τ) αμείβεται λιγότερο απο ένα άλλο δημόσιο υπάλληλο με τα ίδια προσόντα). Επομένως σε ΚΑΜΙΑ απολύτως περίπτωση ένας κληρικός δεν εξαρτάται οικονομικά απο το παγκάρι της ενορίας του.


-Τα έσοδα ενός ενοριακού ναού (παγκάρι, δωρεές, περιουσία κ.τ.τ) απόκεινται σε δμόσια διαχείρηση.

Τη διαχείρηση αυτή εκτελούν οι εκπρόσωποι των ενοριτών στο Εκκλησιαστικό Συμβούλιο δηλ. οι γνωστοί σε όλους εκκλησιαστικοί επίτροποι. Καμία απόφαση δν παίρνει απο μόνος του ο ιερέας-πρόεδρος του Εκκλησιαστικού Συμβουλίου χωρίς την ομόφωνη γνώμη των άλλων. Στο τέλος της χρονιάς υποβάλλονται στην εποπτεύουσα διοιητική αρχή, δηλ την Ιερά Μητρόπολη, ο προϋπολογισμός της επόμενης και ο απολογισμός της προηγούμενης χρονιάς για έγκριση. Επομένως η διαχείρηση για την οποία μιλούμε είναι διπλά ελεγχόμενη και μάλιστα περιοδικά γίνονται έλεγχοι απο το σώμα ελεγκτών δημοσίας διοίκησης. Άρα στη διαχείρηση αυτή υπάρχει απόλυτη διαφάνεια.


-Με τα έσοδα ενός ενοριακού ναού (παγκάρι, δωρεές, περιουσία κ.τ.τ) αντιμετωπίζονται οι λειτουργικές ανάγκες μιάς ενορίας.

Λέγοντας λειτουργικές ανάγκες εννοούμε τους μισθούς του προσωπικού, τους λογαριασμούς συντήρησης του ναού, του πνευματικού κέντρου, των περιουσιακών στοιχείων, τα έξοδα εκτάκτων καταστάσεων και γεγονότων, τα έργα του Ι. Ναού (οικονομικά, αναστηλωτικά, διακοσμητικά,τεχνολογικά κ.τ.τ.), τις εκδόσεις (βιβλίων, περιοδικών, εντύπων). Φυσικά τα χρήματα που περισσεύουν διατίθενται είτε για την ενίσχυση του υπάρχοντος φιλοπτώχου ενοριακού ταμείου είτε απευθείς στις στις φιλανθρωπικές ανάγκες της ενορίας. Θεωρείται αυτονόητο πώς η κάλυψη των ανθρώπινων αναγκών, ιδιαίτερα σε δύκσολες κοινωνικές συνθήκες, προηγείται έναντι οποιουδήποτε άλλου ενοριακού έργου ή δραστηριότητας.


-Το ελληνικό κράτος φορολογούσε ανέκαθεν τα έσοδα της κηροπωλησίας απο τα παγκάρια των ναών.

Άλλοτε το ποσοστό της φορολόγησης έφθανε έως το 35%! Και είναι απορίας άξιο πώς ένα Νομικό Πρόσωπο, δηλαδή το ελληνικό δημόσιο, φορολογεί ένα άλλο νομικό πρόσωπο, δηλαδή την Εκκλησία και το κοινωνικό της έργο. Φορολογεί ποτέ κανείς τον εαυτό του; Παράλληλα, χωρίς να επιχορηγεί καμία εκκλησιαστική δραστηριότητα, όπως η λειτουργία των υπηρεσιών της Ιεράς Συνόδου ή των Ιερών Μητροπόλεων, επέβαλε ώστε η κάλυψη τέτοιων εξόδων να επιβαρύνει τις ενορίες μέσα απο την κηροπωλησία.


-Κανένα σχεδόν εκκλησιαστικό ίδρυμα δεν επιχορηγείται κρατικά πλήν ελαχίστων εξαιρέσεων και ορισμένων πανιχρών οικονομικών "προσφορών", που επαφίενται στην ακλή διάθεση φίλων της Εκκλησίας πολιτικών. Παρά το ότι ακουγονται πολλά και επαινετικά για το φιλανθρωπικό έργο της Εκκλησίας (πρβλ. ομιλίες πρωθυπουργού και Αρχιεπισκόπου στο υπουργικό συμβούλιο της 22-12-2009), στήριγμα του έργου της είναι και θα είναι πάντοτε ο ευσεβής λαός που με περίσσια εμπιστοσύνη καταθέτει τον οβολό του. Μάλιστα είναι συγκινιτικό που οι ασθενέστεροι οικονομικά το κάνουν με περίσσια αρχοντιά και γενναιοδωρία σε σχέση με τους "έχοντες και κατέχοντες".


-Η κάθε ενορία συντρέχει το γενικότερο φιλανθρωπικό και ιεραποστολικό έργο της Μητροπόλεως. Ένα ποσοστό απο τα έσοδα του παγκαρίου προορίζεται γι' αυτές τις δραστηριότητες που εκπλήσσουν συχνά με το εύρος τους και το πλήθος των ανθρώπων που εθελοντικά εργάζονται σ' αυτές. Μ' άλλα λόγια προσφέρεται μεγάλη εργασία χωρίς μεγάλο οικονομικό κόστος. Κι' αυτό οφείλεται στη χρηστή, νοικοκυρεμένη, υποδειγματική διαχείρηση και το πλήθος των εθελοντών. Ίσως το γεγονός αυτό θα μπορύσε να αποτελέσει πρότυπο στη γιγάντια προσπάθεια για το νοικοκύρεμα του Κράτους. Γιατί αυτό το κράτος στις δύσκολες στιγμές ξέρει να προσφεύγει και να φορολογεί υπέρογκα καθετί το νοικοκυρεμένο σ' αυτόν τον τόπο!


-Τα προσφερόμενα στους ιερούς ναούς σε τελική ανάλυση είναι αποτέλεσμα της ευσέβειας του λαού μας, που συνδέεται με έναν ακατάλυτο ομφάλιο λώρο με την πίστη και την Εκκλησία του. Άραγε ρτήθηκε αυτός ο λαός ποτέ, άν τα όσα προσφέρει στην Εκκλησία του με εμπιστοσύνη θα ήθελε να διαρπάζονται και να αταλήγουν σε σκοπούς διαφορετικούς απο την επιθυμία του; Δεν είναι αναφαίρετο, δημοκρατικό και απόλυτο δικαίωμά του να διαθέτει την προσφορά του σε κείνον που εμπιστεύεται; Μήπως με τον οικονομικό στραγγαλισμό των ενοριών καταστρέφουμε και το τελευταίο αποκούμπι ελπίδας για τους συμπολίτες μας; Και τί αναφέρει κανείς για τις πάμπτωχες ενορίς της υπαίθρου, που αγωνίζονται να σταθούν μέσα στην γενική εγκατάλειψη των χωριών μας, με τα λιγοστά έσοδα και τα ολιγάριθμα εκκλησιασματά τους! Όταν οι υπηρεσίες και τα σχολειά στις κωμοπόλεις και στα χωριά μας κλείνουν, μένει μόνον ο παπάς για να χτυπάει την καμπάνα και να ενοχλεί την ένοχη συνείδηση της πολιτείας με την υπόμνηση πως άν κι ακόμη και ο τελευταίος κρατικός υπάλληλος έφυγε, αυτός θα παραμένει για να θυμίζει στους λιγοστούς εναπομείναντες ότι ο Θεός τους θυμάται, έστω και άν οι άνθρωποι τους ξέχασαν.


"Επιλέιψει γαρ με διηγούμενον ο χρόνος" για την πληθωρική και καθοριστική παρουσία της Εκκλησίας και του Ορθοδόξου Έλληνα κληρικού μέσα στην ελληνική κοινωνία. είναι τουλάχιστον άκομψο, άν όχι άδικο και υποβολιμαίο, να προβάλλεται στην κοινή γνώμη για τους αθρώπους της Εκκλησίας μία εικόνα εχόντων και επιμόνως κατεχόντων "αρπακτικών". Στην Εκκλησία μας δεν υπάρχουν τέτοιες κατηγορίες αλλά μία και μοναδική: ΟΙ ΠΡΟΣΦΕΡΟΝΤΕΣ "κατά πάντα και διά πάντα" κλήρος και λαός του Θεού σε μία συμπόρευση σταυραναστάσιμη με τελικό σκοπό τη βίωση της "εντός ημών Βασιλείας του Θεού". Άς μας δοθεί τουλάχιστο το δικαίωμα- γιατί για όλους μας είναι πραγματική χαρά- να προσφέρουμε τον εαυτό μας και τα όσα οι πιστοί μας εμπιστεύονται, για νε μετατρέπουμε, με τη χάρη του Θεού, τη ζωή των εμπερίστατων συνανθρώπων μας και όλων των φιλοχρίστων πιστών μας σ' ένα κομμάτι του παραδείσου."


" ΛΟΓΟΙ ΑΛΗΘΕΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ", του Πρωτοπρεσβυτέρου Χαριλάου Παπαγεωργίου, γραμματέως Ι.Μ Δημητριάδος, προϊσταμένου Μητροπολιτικού Ναού Αγίου Νικολάου Βόλου, περιοδικό ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ Ι.Μ Δημητριάδος, Μάϊος-Ιούνιος 2010

Η ΟΡΙΣΤΙΚΗ ΚΑΤΑΔΙΚΗ ΤΗΣ ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΑΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ



Κάθε μέρα τα λεγόμενα "πρωϊνάδικα" βομβαρδίζουν τον ελληνικό λαό με "προγνώσεις" και "προβλέψεις" που τάχα μας δίνει η αστρολογία. Και υπάρχουν μάλιστα αφελείς Έλληνες και μάλιστα Χριστιανοί (!) οι οποίοι δεν περνούν ούτε μια μέρα χωρίς να μάθουν για το ζώδιο τους, τα οικονομικά τους, τα ερωτικά τους ή τα της υγείας τους! Μάλιστα ο Alpha την Κυριακή, ώς ιδιωτικό κανάλι που είναι, αντί να προβάλει τη Θεία Λειτουργία, όπως κάνει η ΕΤ1 και η ΕΤ3 προβάλλει τις μπούρδες της Μπήλιου...


Ακολουθεί λοιπόν ένα κείμενο απο το βιβλίο του Μητροπολίτου Αχελώου κ. Ευθυμίου "Αθώος, Αναίρεση των βασικών ερεισμάτων της απιστίας", το οποίο αποδεικνύει ότι η αστρολογία είναι μια τρανταχτή απάτη και ότι όσοι την ακολουθούν είναι... ακραία μωρόπιστοι...


Αφού αναλύει την έννοια της αστρολογίας καθώς και τη θεολογική της θεώρηση προχωρά στην επιστημονική θεώρησή της.




"... γ) Επιστημονική θεώρηση της Αστρολογίας. Σημειόνομε πιό κάτω τη διακήρυξη της γερμανικής Αστρονομικής Εταιρείας που έχει ιστορία 100 ετών, στην οποία περιέχεται η επιστημονική άποψη για την αστρολογία:



"Η Αστρονομική Εταιρεία, ώς αντιπρόσωπος της αστρονομικής επιστήμης στη Γεμρναία κατά τη Συνέλευσή της στη Βόννη εξ' αφορμής της συνεχώς επεκτεινόμενης αστρολογίας κάμνει την ακόλουθη προειδοποίηση: Η πίστις, ότι η θέσις των αστερισμών επιδρά κατά τη γέννηση ενός ανθρώπου και καθορίζει τη μελλοντική του εξέλιξη, ότι μπορεί κανείς να μάθη για πράγματα ιδιωτικά ή δημόσια συμβουλευόμενος τα άστρα, προέρχεται απο την εικόνα και την πεποίθηση ότι η Γή με τους ανθρώπους της είναι στο κέντρο των κοσμικών γεγονότων. Η εικόνα αυτή απο πολλά χρόνια έχει καταβυθισθή. Ότι παρουσιάζεται σήμερα ώς Αστρολογία, Κοσμοβιολογία κ.λ.π δεν είναι τίποτε άλλο παρά ένα μίγμα δεισιδαιμονίας, τσαρλατανισμού και εμπορίου... Η Αστρολογία είναι απλώς και μόνον ένα σύστημα κανόνων παιχνιδιού που γίνεται αυθαίρετα αποδεκτό. Ένα τέτοιο σύστημα δε μπορεί να έχει την απαίτηση να θαμελιωθή σε επιστημονικές βάσεις και να δώση ερμηνείες και προγνωστικά σε ιδιωτικά και δημόσια ζητήματα.



Τα επιστημονικά Αστεροσκοπεία, και οι αστρονόμοι που εργάζονται σε αυτά παρακαλούνται να διαφωτίζουν ιδιωτικά και δημόσια το κοινό για την αστρολογία. Η κρίσις την οποίαν θα διατυπώνουν δεν θα είναι παρά αυτή την οποία εκφράζει εδώ η Αστρονομική Εταιρεία. "

(Mitteilungen der Astronomische Gesellschaft, Bonn 1949, 5-6)



Η Καταδίκη της αστρολογίας απο μιά τόσο επίσημη και επιστημονική Εταιρεία των Γερμανών αστρονόμων είναι πραγματικά συντριπτική. Όσοι έχουν τον κοινό νού μπορούν εύκολα να καταλάβουν ότι εδώ δεν πρόκειται για μια κάπως απλή άποψη και θέση, αλλά για μιά υπόθεση που συνδέεται με τη δεισιδαιμονία, τον τσαρλατανισμό και το εμπόριο...



Συμπέρασμα:

Η Αστρολογία δεν έχει κανένα επιστημονικό έρεισμα. Είναι καθαρή δεισιδαιμονία που αναπτύσσεται όπου επικρατεί αμάθεια και θρησκευτική άγνοια!"



"Αθώος", του Μητροπολίτου Αχελώου κ. Ευθυμίου.



Αυτά αναφέρει, λοιπόν, η Γερμανική Αστρονομική Εταιρεία! Και όμως, κάποιοι συνάνθρωποί μας υποτιμούν την νοημοσύνη τους με τα άστρα και τα ζώδια που... τους φέρνουνε εμπόδια στην ένωσή τους με τον Επουράνιο Πατέρα τους, το Θεό.




Το μόνο που απομένει τώρα είναι:



ΝΑ ΞΥΛΩΣΟΥΝ ΤΑ ΚΑΝΑΛΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗΣ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΑΣΤΡΟΛΟΓΟΥΣ ΚΑΙ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΑΣΤΡΟΛΟΓΟΥΣ (ΤΑ ΤΖΑΜΠΑ ΛΕΦΤΑ ΔΗΛΑΔΗ) ΚΑΙ ΝΑ ΤΟΥΣ ΣΤΕΙΛΟΥΝ ΣΠΙΤΙΑ ΤΟΥΣ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ "ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ" ΓΙΑ ΤΗ ΓΕΙΤΟΝΙΑ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΝΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΟΥΝ ΤΟΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΛΑΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΑΤΗ ΠΟΥ ΤΟΣΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΟΥ ΣΕΡΒΙΡΑΝ…

ΟΙ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΕΣ ΜΙΛΟΥΝ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΟ. ΣΥΓΚΡΟΥΕΤΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ Η ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΜΕ ΤΗ ΘΡΗΣΚΕΙΑ; ΜΕΡΟΣ 1ο



Επειδή ακούγονται συχνά, τελευταία κυρίως, τα αθεϊστικά παραμύθια περί σύγκρουσης Θρησκείας και Επιστήμης θα παρουσιαστούν εδώ τα λόγια ΚΟΡΥΦΑΙΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΩΝ των περασμένων αιώνων επι του θέματος. Διαβάζοντας ο αναγνώστης αυτά που έγραψαν οι μεγάλες διάνοιες της παγκόσμιας επιστήμης καταλαβαίνει εύκολα ότι όχι μόνο η θρησκεία συγκρούεται με την επιστήμη, αλλά ότι αντιθέτως, η θρησκεία υπήρξε το κύριο μέσο τους για να πετύχουν το σκοπό τους.




Ιωάννης Κέπλερ


"Και η ψυχή μου επίσης ας ψάλλη τον αίνο του Κυρίου, του Δημιουργού ώς την τελευταίαν μου πνοή. Εις αυτόν ανήκει τιμή και δόξα εις τους αιώνας. Αμήν."


Επίσης έγραψε:

"Ερευνώντας τη Δημιουργία, είναι σαν να εγγίζω τον Θεόν με τα χέρια μου"





Για τον Κέπλερ, ο περίφημος μαθηματικός Bertrand έγραψε:



"Έξοχος και τολμηρός εις τας έρευνάς του δεν υπερηφανεύεται όταν ευρίσκη και εν τη χαρά του θριάμβου του τον Θεόν μόνον δοξάζει. Η μεγάλη ψηχύ του δεν ήτο κενόδοξος. Δεν επεθύμησεν ούτε τας τιμάς, ούτε τας επευφημίας των ανθρώπων"




HERSCHEL sir William

Άγγλος αστρονόμος



"Όσον περισσότερον ευρύνεται το πεδίον της επιστήμης, τόσον πολυαριθμότεραι καθίστανται αι αποδείξεις περί υπάρξεως παντοδυνάμου δημιουργικής πανσοφίας"




BOUSSINESQ Zoseph


Γάλλος μαθηματικός και φυσικός



"Η ύπαρξις του Θεού δεν είναι μόνον υπόθεσις, αλλά αποδεκτό επιστημονικό πόρισμα εκ των νόμων του Σύμπαντος"




SABATIER Paul


Γάλλος χημικός


"Έχω την γνώμην ότι είναι παράλογον το να αντιτάξει κανείς την θρησκείαν προς την επιστήμην. Η αντίταξις της μεν κατά της δε ουδεμίαν ωφέλειαν δύναται να επιφέρη, είναι δε κυρίως έργον ανθρώπων κακώς πληροφορημένων και δια την μίαν (θρησκείαν) και δια την άλλην (επιστήμην)"




BRAUN Werhner von

Γερμανοαμερικανός φυσικός και μηχανικός



"Η επιστήμη και η θρησκεία δεν είναι ανταγωνίστριαι αλλά αδελφαί. Και οι δύο εμβαθύνουν στην ύψιστη Αλήθεια..."




LODGE σερ Όλιβερ Ιωάννης

Άγγλος φυσικός



"Πιστεύω ότι η προσευχή είναι το μέσον δια την επικοινωνίαν του ανθρώπου με τον Θεό και ότι το Άγιο Πνεύμα είναι πάντα έτοιμο να μας βοηθήση στην τάσι μας προς το αγαθό και την αλήθεια"




AGASSIZ Louis

Ελβετός γεωλόγος και παλαιοντολόγος



"Ο κόσμος είναι η οφθαλμοφανεστέρα απόδειξις της υπάρξεως του προσωπικού Θεού ποιητού πάντων των όντων και Προνοητού του κόσμου".





CHAUVEN Remy

Βιολόγος



"Πλήν των άλλων ο Θεός θέλησε να υπάρξη ο κόσμος και προσπαθεί να εκδιώξη απ' αυτόν το κακό και την αμαρτία"




WALLACE lord Russel


Άγγλος φυσιολόγος, ένας απο τους ιδρυτές της ζωολογικής γεωγραφίας



"Πάντες οι μέγιστοι επιστήμονες ήσαν θρήσκοι, ουδαμώς δε εδυσκολεύοντο να συμβιβάσουν την επιστήμη προς την πίστι. Μόνο αι μέτριαι εύρισκον ότι η περιορισμένη διάνοιά των είναι ανεπαρκής δια να περιλάβη και την επιστήμην και την πίστι"





Απο το εξαίρετο βιβλίο του π. Μητροπολίτου Πειραιώς Καλλινίκου Καρούσου "Οι επιστήμονες μιλούν για το Θεό".





ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ...