Παρασκευή, 15 Μαΐου 2009

Ο ΟΣΙΟΣ ΠΑΧΩΜΙΟΣ



Πρωτ. π. Γεωργίου Παπαβαρνάβα



Ως ημέρα πανηγύρεως της μνήμης ενός αγίου έχει καθιερωθεί η ημέρα του θανάτου του ή μάλλον της κοιμήσεώς του, επειδή ουσιαστικά είναι μια άλλη γέννηση στην βασιλεία των ουρανών. Κατά την διάρκεια των ακολουθιών του Εσπερινού και του Όρθρου, καθώς και στην θεία Λειτουργία ψάλλεται, μεταξύ άλλων ύμνων, και το Απολυτίκιο του Αγίου, που είναι ένας σύντομος ύμνος αφιερωμένος στον Άγιο, και αναφέρεται στον βίο και την πολιτεία ή και στα θαύματά του.



Στο Απολυτίκιο του Οσίου Παχωμίου αναφέρεται περιληπτικά όλος ο βίος του: “Αγελάρχης εδείχθης του Αρχιποίμενος, Μοναστών τας αγέλας, Πάτερ Παχώμιε, προς την μάνδραν οδηγών την επουράνιον, και το πρέπον ασκηταίς, εκείθεν σχήμα μυηθείς και τούτο πάλιν μυήσας? νυν δε σύν τούτοις αγάλλη και συγχορεύεις εν ουρανίαις σκηναίς”.




Χαρακτηρίζεται από τον ιερό υμνογράφο ως αρχηγός της πνευματικής αγέλης του Χριστού, που την οδηγεί προς την βασιλεία των ουρανών. Αφού εμυήθη στην ορθόδοξη παράδοση και ζωή, εμύησε και τους μαθητάς του και τώρα μαζί με αυτούς αγάλλεται και χαίρει στον Παράδεισο.



Γεννήθηκε στα τέλη του τρίτου αιώνα μ. Χ. στην Άνω θηβαΐδα της Αιγύπτου, από γονείς ειδωλολάτρες. Στον αυτοκρατορικό στρατό, όπου κατατάχθηκε, συνδέθηκε με χριστιανούς στρατιώτες και από αυτούς εγνώρισε την Χριστιανική πίστη. Όταν απολύθηκε από τον στρατό, βαπτίσθηκε και στην συνέχεια εμαθήτευσε κοντά στον φημισμένο ασκητή Παλαίμονα. Μετά τον θάνατο του πνευματικού του Πατέρα και Διδασκάλου, έκτισε δικό του κελλί σε μια ήσυχη τοποθεσία κοντά στον ποταμό Νείλο. Όσο ποθούσε όμως την ησυχία και την αφάνεια, τόσο η φήμη τον κατεδίωκε. Μαζεύτηκαν γύρω του αρκετοί άνθρωποι, που ποθούσαν να βιώσουν την γνήσια ευαγγελική ζωή και σιγά – σιγά το μικρό κελλί εξελίχθηκε σε μέγα Μοναστήρι, το οποίο έφτασε να αριθμή τρεις χιλιάδες, περίπου, μοναχούς. Θεωρείται ο ιδρυτής της κοινοβιακής ζωής.



Ο όσιος Παχώμιος ήταν ένας πεθαμένος και αναστημένος. Σταυρωμένος και νεκρωμένος ως προς τα πάθη και τις κοσμικές επιθυμίες και αναστημένος, αφού είδε τον Αναστάντα Χριστό, έλαβε προσωπική πείρα της Αναστάσεως και υπερέβη τον θάνατο στα όρια της προσωπικής του ζωής. Έλαβε γεύση της “όντως ζωής” και αυτήν την ζωή αγωνιζόταν να μεταγγίση και στους μαθητάς του.



Στο σημείο αυτό νομίζουμε ότι είναι απαραίτητο να τονισθή και να διευκρινισθή, ότι ο Όσιος είχε μαθητάς και πνευματικά παιδιά και όχι οπαδούς. Οι οπαδοί είναι ανελεύθερα άτομα, τα οποία τρέχουν πίσω από τον αρχηγό, δείχνουν τυφλή υποταγή, δεν διαθέτουν κρίση και διάκριση και διακρίνονται για τον φανατισμό και το μίσος προς τους “αντιπάλους”. Το φαινόμενο της οπαδοποιήσεως και μαζοποιήσεως παρατηρείται σε ανελεύθερα καθεστώτα, όπου επικρατεί το αίσθημα της ανασφάλειας και υπάρχει ανάγκη υπάρξεως ατόμων τα οποία να τα στηρίζουν με κάθε τρόπο και μέσο. Ακόμη, το κλίμα της πόλωσης που τεχνηέντως δημιουργούν, βοηθά στην συγκράτηση και συσπείρωση των οπαδών.
Η ορθόδοξη Εκκλησία με την αγωγή που προσφέρει, δημιουργεί ελεύθερα και συνειδητά μέλη και όχι οπαδούς. Προσλαμβάνει τα άτομα και τα κάνει πρόσωπα.


Τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα του προσώπου είναι η αγάπη και η ελευθερία, αλλά και η μοναδικότητα. Κάθε άνθρωπος είναι μοναδική ύπαρξη με τις ιδιαιτερότητες, την προσωπικότητα και τον χαρακτήρα του.


Δεν είναι ένα ανώνυμο μέλος μιας μάζας, ένας αριθμός, αλλά έχει όνομα. Είναι ο τάδε άνθρωπος, ο οποίος παρ’ όλες τις τυχόν αμαρτίες, τα πάθη και τις αδυναμίες του έχει αξία, γιατί είναι εικόνα του Χριστού και δια της μετανοίας έχει την δυνατότητα να γίνη Άγιος της Εκκλησίας.



Μεγάλη είναι η σημασία του ονόματος στον χώρο της Ορθοδόξου Εκκλησίας. Το όνομα δηλώνει το πρόσωπο και την αξία του προσώπου. Μέσα στην εκκλησιαστική Κοινότητα όλοι είναι επώνυμοι και ο καθένας έχει την θέση και την αξία του. Η Εκκλησία είναι το πραγματικό και ευλογημένο Σώμα του Χριστού. Σε ένα σώμα έχουν αξία όλα τα μέλη. Δεν υποτιμάται κανένα μέλος και το καθένα από αυτά συντελεί, με την διακονία και την προσφορά του, στην ομαλή λειτουργία ολοκλήρου του σώματος.



Γνήσιοι μαθηταί του Χριστού είναι όσοι παραμένουν στην Εκκλησία, προσπαθούν να ζουν σύμφωνα με τις εντολές Του, και αγωνίζονται να αποκτήσουν την ανιδιοτελή αγάπη. Όσοι έχουν επικοινωνία με αναγεννημένες υπάρξεις, ζωντανούς οργανισμούς, φορείς της Ορθοδόξου Παραδόσεως, σταυρωμένους και αναστημένους, “μυηθέντας τα θεία και δυναμένους να μυήσουν σε αυτά”, να αναγεννήσουν και να μεταγγίσουν την καινή ζωή που δεν τρομάζει μπροστά στον θάνατο, αλλά τον νικά και τον υπερβαίνει.




ΠΗΓΗ: ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΠΙΣΤΗ

ΑΚΥΡΩΣΗ ΗΜΕΡΙΔΑΣ ΣΤΟ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΩΝ ΝΑΡΚΩΤΙΚΩΝ

Ακύρωση ημερίδας στο Περιστέρι για το πρόβλημα των ναρκωτικών
Δελτίο Τύπου του περιοδικού Patria

Η συντακτική επιτροπή του περιοδικού Patria, με αφορμή κάποια θλιβερά όσο και ακατανόητα γεγονότα στο Περιστέρι, θέλει να σας ενημερώσει τα εξής. Το περιοδικό μας, στο πλαίσιο του ευρύτερου διαλόγου που διεξάγεται με θέμα τα ναρκωτικά, προχώρησε στην διοργάνωση ημερίδας στο Δήμο Περιστερίου, την Κυριακή 17 Μαΐου 2009, στις 11:00 π.μ. στην αίθουσα ομιλιών του ΚΥΒΕ Περιστερίου (Εθνάρχου Μακαρίου 1), με θέμα «Ναρκωτικά, υπάρχει έξοδος;» και την συμμετοχή των Βουλευτών Παναγιώτη Μελά (ΝΔ), Μανώλη Σκουλάκη (ΠΑΣΟΚ), Άδωνι Γεωργιάδη (ΛΑΟΣ) καθώς της εκπροσώπων της Εκκλησίας της Ελλάδος, του ΟΚΑΝΑ, του ΚΕΘΕΑ και άλλων φορέων και συλλόγων.


Λίγες ημέρες πριν την εκδήλωση, πραγματοποιήθηκε ευρείας κλίμακας αφισοκόλληση στην πόλη του Περιστερίου. Οι αφίσες καταφέρονταν κατά της εκδήλωσης με όρους αγοραίους όπως π.χ. «εθνοπρέζα», σε μια εμφανή προσπάθεια δημιουργίας αρνητικού κλίματος και ματαίωσής της και παράλληλα καλώντας σε αντισυγκέντρωση. Οι αφίσες έφεραν την υπογραφή μιας πολιτικής οργάνωσης-φάντασμα, που δεν υφίσταται βάσει των προαπαιτούμενων που θέτει ο νόμος, διατηρεί όμως όπως φαίνεται για τον εαυτό της το δικαίωμα να ρυπαίνει και να εκφοβίζει ενεργούς πολίτες, οι οποίοι λειτουργούν βάσει των νόμων και του Συντάγματος.


Από εκεί και πέρα: αμέσως μετά την εμφάνιση των αφισών, ενημερωθήκαμε από τον Δήμο Περιστερίου μέσω fax, ότι η εκδήλωση δεν δύναται να πραγματοποιηθεί, λόγω «τεχνικών προβλημάτων». Αναρωτιόμαστε: ποιος έχει συμφέρον να μην πραγματοποιηθεί μια εκδήλωση, στην οποία θα μετείχαν όλοι όσοι δίνουν καθημερινά αγώνες, μέσω των αρμόδιων οργανισμών της Πολιτείας, για την καταπολέμηση της μάστιγας των ναρκωτικών; Για λογαριασμό ποιων λειτούργησαν όλοι όσοι συμμετείχαν στην προσπάθεια ματαίωσης της εκδήλωσης; Αποτελεί ή όχι προτεραιότητα για τον Δήμο Περιστερίου η καταπολέμηση των ναρκωτικών;


Εμείς από την πλευρά μας, δεσμευόμαστε ότι θα συνεχίσουμε τον αγώνα μας κατά της μάστιγας των ναρκωτικών.


ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ

Η ΧΟΥΝΤΑ ΤΗΣ ΔΑΠ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ ΞΑΝΑΧΤΥΠΗΣΕ ΣΤΙΣ 13 ΜΑΪΟΥ

Δελτίο Τύπου της Φοιτητικής Οργάνωσης Συναγερμού

Τελικώς οι «δημοκράτες» της ΔΑΠ με τους υπόλοιπους συνοδοιπόρους της Αριστεράς και Ακροαριστεράς και με τους φοβισμένους ΠΑΣΠίτες απέδειξαν για άλλη μία φορά και επισήμως πως τα Ελληνικά Πανεπιστήμια είναι ο μόνος χώρος στην Ελλάδα που δεν μπορεί να υπάρξει ελεύθερη διακίνηση ιδεών.

Στο Πάντειο Πανεπιστήμιο η Κεντρική Εφορευτική Επιτροπή (αποτελούμενη από τις παρατάξεις ΔΑΠ, ΠΑΣΠ, ΠΚΣ και ΑΡΕΝ) δεν έκανε αποδεκτή την αίτηση της Φ.Ο.Σ. για συμμετοχή στις εκλογές, αποκλείοντας με εντελώς παράνομο τρόπο το ψηφοδέλτιό της.

Στο Πανεπιστήμιο Πειραιώς το Δ.Σ. του Φοιτητικού Συλλόγου σύσσωμο ψήφισε τον αποκλεισμό της Φ.Ο.Σ., ακολουθώντας μία εντελώς αντικαταστατική διαδικασία, στην οποία επέμεινε παρά την παρέμβαση του Γραμματέα του Υπουργείου Παιδείας.
Οι εκπρόσωποι του Δ.Σ. αρνούνται έως στιγμής να παραδώσουν υπογεγραμμένη την απόφαση καθώς φοβούνται τις νομικές συνέπειες. Ήδη και στα δύο αυτά πανεπιστήμια έχει επιδοθεί από το πρωί εξώδικος δήλωση από δικαστικό επιμελητή κατά των Δ.Σ. και των πρυτάνεων και ακολουθούν και άλλες διαδικασίες.

Στην Νομική Αθηνών τραμπούκοι έβγαλαν έξω από το προεκλογικό Δ.Σ. τον εκπρόσωπο της Φ.Ο.Σ. με την απειλή 20 αναρχικών.

Στα ΤΕΙ Κοζάνης η ίδια ακριβώς διαδικασία με την κινητοποίηση 30 αναρχικών και την εκδίωξη των εκπροσώπων της Φ.Ο.Σ. Την προηγούμενη εβδομάδα 50 αναρχικοί μπήκαν στην Γενική Συνέλευση της σχολής και ανακοίνωσαν πως αν μιλήσει εκπρόσωπος της Φ.Ο.Σ. θα διαλύσουν την συνέλευση.

Στα ΤΕΙ Καβάλας τα ίδια.

Στις 14:00, το μεσημέρι των εκλογών, ομάδα 20 αναρχικών επιτέθηκαν σε τρεις φοιτητές που φορούσαν μπλουζάκια της Φ.Ο.Σ. και οι οποίοι κατευθύνονταν από την Φιλοσοφική σχολή του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου προς το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας. Αποτέλεσμα: Δύο φοιτητές της Φ.Ο.Σ. στο νοσοκομείο, ο ένας με ράμματα στο κεφάλι, ο άλλος με μώλωπες και θλάσεις. Οι δράστες εξαφανίστηκαν αφού πρώτα έκλεψαν κινητά και πορτοφόλια από τους χτυπημένους φοιτητές.

Για όσους γνωρίζουν έστω και ελάχιστα τις διαδικασίες των φοιτητικών εκλογών, είναι πλέον σαφές πως δεν υπάρχει καμία δημοκρατική νομιμοποίηση των φοιτητικών εκλογών που έχουν πλήρως χουντοποιηθεί από τους φοιτητοπατέρες και τους εξωπανεπιστημιακούς αναρχικούς τραμπούκους. Είναι η πρώτη φορά μετά την Χούντα που έχουμε τόσο μαζικές απαγορεύσεις της συμμετοχής μίας παράταξης κοινοβουλευτικού κόμματος, σε εκλογές φοιτητικών συλλόγων.
Οι πολιτικές και νομικές αντιδράσεις θα ανακοινωθούν από εδώ. Για εμάς η διαδικασία των φοιτητικών εκλογών σε αυτούς τους συλλόγους είναι πλήρως απονομιμοποιημένη, και οι εκπρόσωποι που θα προκύψουν για να συμμετέχουν στα όργανα συνδιοίκησης των σχολών εντελώς παράνομοι.
Η νεολαία της Νέας Δημοκρατίας φέρει ακέραια την ευθύνη των φασιστικών απαγορεύσεων αφού στο μεν Πανεπιστήμιο Πειραιά διαθέτει αυτοδυναμία, πράγμα που της επιτρέπει να επιβάλει όποια πολιτική θέλει, στα δε άλλα πανεπιστήμια πρωτοστάτησε στις παράνομες μεθοδεύσεις απαγόρευσης της συμμετοχής της φοιτητικής παράταξης του ΛΑ.Ο.Σ.

Φαίνεται πως οι αντιδημοκρατικές μεθοδεύσεις και οι αντισυνταγματικές αποφάσεις, που αφαιρούν από Έλληνες φοιτητές το δικαίωμα του εκλέγεσθαι, του συνδικαλίζεσθαι, και της ελεύθερης συμμετοχής τους στην κοινωνική, οικονομική και πολιτική ζωή της χώρας (αρ. 5 παρ. 1 του Συντάγματος και στα αρ. 12, 14 και 23 του Συντάγματος), δεν αποτελούν για την Νέα Δημοκρατία πράξεις πολιτικής ακρότητας. Επιβραβεύοντας λοιπόν τέτοιου είδους πολιτικές νοοτροπίες, ο κ. Καραμανλής θα συμπεριλάβει τον πρόεδρο της ΟΝΝΕΔ Γιώργο Παπανικολάου στο ευρωψηφοδέλτιό του, προϊδεάζοντας μας, για τις δημοκρατικές ευαισθησίες των εκπροσώπων που θα προτείνει στον ελληνικό λαό να στείλει στο Ευρωκοινοβούλιο, για να προασπίσει την Ελευθερία, την Ανεξαρτησία και το Σύνταγμά του.

Από την πλευρά της Φ.Ο.Σ. και της νεολαίας του ΛΑ.Ο.Σ. οι νομικές κινήσεις συνεχίζονται, ενώ διεξήχθη και συνέντευξη τύπου όπου ο Άδωνις Γεωργιάδης επεσήμανε ότι πλέον είναι πολύ πιθανό το κόμμα του να αποχωρήσει από τον εθνικό διάλογο για την Παιδεία, αν δεν δοθούν επαρκείς εξηγήσεις για όλα τα παραπάνω από το Υπουργείο Παιδείας.

ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ