Τρίτη, 25 Μαΐου 2010

"ΟΙ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ ΤΟΥ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΚΥΠΡΟΥ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΛΕΜΕΣΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ"

ΟΙ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ ΤΟΥ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΚΥΠΡΟΥ

ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ

ΛΕΜΕΣΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΟY

Του Παναγιώτη Τελεβάντου

====================


Μόλις δημοσιεύθηκε η συνέντευξη του Σεβασμιότατου Μητροπολίτη Λεμεσού κ. Αθανάσιου αναφορικά με την επικείμενη έλευση του Πάπα στην Κύπρο ο Αρχιεπίσκοπος Χρυσόστομος θεώρησε σκόπιμο να κάνει δηλώσεις στο ΡΙΚ 1 με τις οποίες απεδοκίμασε την παρέμβαση του Μητροπολίτη Λεμεσού. Διερωτήθηκε μάλιστα γιατί ο Σεβασμιότατος υπέγραψε την εγκύκλιο με την οποία ο Κυπριακός λαός καλείται να υποδεχθεί το Πάπα, ενώ τώρα εκφράζει αποδοκιμασία για την έλευσή του. Αλλά δεν έμεινε μέχρις εδώ.



Ο ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΚΑΛΕΙ ΤΟ ΛΕΜΕΣΟΥ ΝΑ ΣΙΩΠΗΣΕΙ!!!

_________________


Προχώρησε και επιτίμησε τον Μητροπολίτη Λεμεσού επειδή έδωσε συνέντευξη και τον κάλεσε να σιωπήσει!!! Καταρχήν τι δικαίωμα έχει ο Αρχεπίσκοπος να καλεί το συνεπίσκοπό του να σιωπήσει για θέματα πίστεως; Ο Πανιερότατος Λεμεσού είναι επίσκοπος! Οχι υπάλληλος της Αρχιεπισκοπής. Αν οι επίσκοποι δεν έχουν δικαίωμα (τι δικαίωμα; Αστεία λέμε; Αδήριτη υποχρέωση και επιβεβλημένο καθήκον!) να μιλούν για θέματα πίστεως τότε ποιος έχει δικαίωμα και υποχρέωση να μιλά; Αυτός είναι ο σεβασμός του Μακαριότατου προς το επισκοπικό αξίωμα και το συνοδικό πολίτευμα της Εκκλησίας;



Η ΑΛΛΑΓΗ ΣΤΑΣΗΣ ΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΛΕΜΕΣΟΥ

________________


Ο Μακαριότατος αναφέρθηκε επίσης για το ανακόλουθο του Σεβασμιότατου Λεμεσού ο οποίος υπέγραψε την εγκύκλιο που εξαπέλυσε η Σύνοδος για να υποδεχθεί τον Πάπα και ύστερα από λίγες μέρες έδωσε συνέντευξη στην οποία έλεγε ότι ο Πάπας είναι ανεπιθύμητος στην Κύπρο. Ας σημειωθεί ότι ο Σεβασμιότατος Λεμεσού έδωσε τη δική του εκδοχή για την υπογραφή της εγκυκλίου. Γιατί πρέπει να την παραγνωρίσουμε; Πέραν αυτού ο κάθε λογικά και αντικειμενικά σκεπτόμενος άνθρωπος διερωτάται: Ακόμη και αν η εκδοχή του Μακαριότατου είναι ορθή γιατί πρέπει να ντρέπεται ο Σεβασμιότατος γι’ αυτή τη διαφοροποίηση; Από πότε έγινε να θεωρούμε λάθος τη συμφωνία μας με τη γραμμή των Πατέρων; Εκείνο που μετρά στη συνείδηση των πιστών είναι ότι ο Σεβασμιότατος Λεμεσού, με τη συνέντευξή του, στοιχήθηκε με κρυστάλλινη διαύγεια σε όλα τα θέματα που αφορούν την έλευση του Πάπα στην Κύπρο.



ΤΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΤΗΣ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗΣ

_______________


Είπε συγκεκριμένα: Ο Πάπας είναι αιρετικός. Ο Παπισμός δεν είναι Εκκλησία. Δεν έχει μυστήρια. Ο Πάπας δεν θα έπρεπε να έχει προσκληθεί στην Κύπρο, αλλά και που προσεκλήθη δεν θα προσφέρει κανένα καλό στο εθνικό μας θέμα. Συμπλήρωσε μάλιστα ότι η Εκκλησία της Κύπρου κατά τη Λατινοκρατία υπέστη τα πάνδεινα και η δουλεία και τα μαρτύρια της είναι χειρότερα και από την εποχή της Τουρκοκρατίας και εξήγησε ότι το μόνον που θα απομείνει από την επίσκεψη του Πάπα είναι ο σκανδαλισμός του ευσεβούς λαού του Θεού που αποστρέφεται και αποδοκιμάζει τις οικουμενιστικές πρωτοβουλίες. Δεν παρέλειψε επίσης να κάνει αναφορά στο σκάνδαλο της παιδεραστίας που σείει κυριολεκτικά συνθέμελα τα θεμέλια του Παπισμού.



ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΜΕΙΝΕΙ ΑΜΕΤΑΚΙΝΗΤΟΣ ΣΤΗΝ ΟΜΟΦΩΝΙΑ;

__________________


Ερωτώ: Ποιος λογικός και απροκατάληπτος άνθρωπος δικαιούται να μεμφθεί το Σεβαμιότατο για τις τόσο ξεκάθαρες θέσεις του; Ακόμη και αν η εκδοχή του Μακαριότατου, και όχι του Σεβασμιότατου Λεμεσού, για την ευθύνη της πρόσκλησης προς τον Πάπα είναι ορθή, γιατί θα έπρεπε ο Αγιος Λεμεσού να μείνει εδραίος και αμετακίνητος σε μια θέση που διαπίστωσε ότι σκανδάλιζε το ποίμνιο της Εκκλησίας και τον άφηνε εκτεθειμένο στις δίκαιες επικρίσεις των πιστών;



ΑΛΛΟ ΑΣΥΝΕΠΕΙΑ ΚΑΙ ΑΛΛΟ ΜΕΤΑΝΟΙΑ

_____________


Η αλλαγή στάσης με γνώμονα την αλήθεια της Εκκλησίας δεν λέγεται ασυνέπεια αλλά μετάνοια. Και η μετάνοια για οποιοδήποτε λάθος δεν μας αφήνει εκτεθειμένους, όπως φαίνεται να φρονεί ο Μακαριότατος! Αντίθετα μας εξυψώνει στα μάτια και του Θεού και των ανθρώπων. Το αμαρτάνειν ανθρώπινον. Το εμμένειν στην αμαρτίαν σατανικόν.



ΜΟΝΟΝ Ο ΛΕΜΕΣΟΥ ΕΔΩΣΕ ΣΥΓΚΑΤΑΘΕΣΗ;

________________


Αλλωστε μόνον ο Αγιος Λεμεσού συγκατάνευσε στη διοργάνωση του Διαθρησκειακού συνεδρίου και στην πρόσκληση προς τον Πάπα να επισκεφθεί την Κύπρο; Οι υπόλοιποι επίσκοποι της Εκκλησίας της Κύπρου δεν έδωσαν με τον ένα ή τον άλλο τρόπο τη συγκατάθεσή τους για τις οικουμενιστικές πρωτοβουλίες; Γιατί να μεμφθούμε το Σεβασμιότατο Λεμεσού επειδή εκφράζει δημόσια, έστω και την ενδεκάτη, με τόση σαφήνεια ξεκάθαρα ορθόδοξες θέσεις; Τι έπρεπε να κάνει δηλαδή; Να εκφράσει εμμονή ή να επιδείξει ανοχή με τη σιωπή του στις οικουμενιστικές πρωτοβουλίες; Οσο αυστηρά και αν εξετάσει κάποιος τη συνέντευξη του Σεβασμιότατου Λεμεσού είναι αδύνατο να τη βρει επιλήψιμη αφού διαχώρισε τη θέση του από τις οικουμενιστικές πρωτοβουλίες.


ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΚΑΝΔΑΛΙΣΜΟΣ ΣΤΟ ΠΟΙΜΝΙΟ;

______________________


Το πιο παράδοξο ίσως που είπε ο Μακαριότατος στις δηλώσεις στο ΡΙΚ 1 είναι ότι κάνει λάθος ο Σεβασμιότατος Λεμεσού όταν διατυπώνει την άποψη ότι ο κόσμος είναι σκανδαλισμένος με την πρόσκληση προς τον Πάπα. Είναι απορίας άξιον πώς ο Μακαριότατος γνωρίζει ότι δεν υπάρχει σκανδαλισμός των πιστών αφού ως γνωστόν δεν ασκεί το έργο του πνευματικού. Αντίθετα! Ο Μητροπολίτης Λεμεσού έχει χιλιάδες πνευματικά παιδιά και γνωρίζει καλύτερα από τον καθένα αν υπάρχει ή αν δεν υπάρχει σκανδαλισμός αναφορικά με την επίσκεψη του Πάπα. Γιατί, λοιπόν, να εμπιστευτεί κάποιος την άποψη του Μακαριότατου και όχι του Αγίου Λεμεσού που γίνεται άμεσα αποδέκτης του σκανδαλισμού του ποιμνίου του;



ΝΑ ΒΡΕΙ ΜΙΜΗΤΕΣ, ΟΧΙ ΕΠΙΚΡΙΤΕΣ, Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΛΕΜΕΣΟΥ

______________


Εκφράζω την ισχυρή πεποίθηση ότι το ζητούμενο (τουλάχιστον αυτή τη στιγμή), δεν είναι να ψέξουμε τον Αγιο Λεμεσού ή να διακριβώσουμε την ευθύνη του για τις οικουμενιστικές πρωτοβουλίες της Εκκλησίας της Κύπρου τα τελευταία χρόνια. Αυτό που πρέπει να μας ανησυχεί δεν είναι ότι άργησε ο Σεβασμιότατος Λεμεσού να μιλήσει (επιτέλους ο εργάτης της ενδεκάτης αμείβεται όπως και της πρώτης), αλλά το ότι η Εκκλησία της Κύπρου έχει 17 αρχιερείς και από αυτούς μόνον ο Αγιος Λεμεσού βρήκε το σθένος να διαχωρίσει δημόσια τη θέση του από τις Οικουμενιστικές πρακτικές και εξέφρασε θέσεις για τον Οικουμενισμό, τους διαλόγους και τον Πάπα που ανέπαυσαν πλήρως τη συνείδηση των πιστών. Πιστεύω ειλικρινά ότι αντί επικριτές του Μητροπολίτη Λεμεσού αναμένουμε μιμητές του ανάμεσα στην Ιεραρχία της Εκκλησίας της Κύπρου.


ΠΗΓΗ: Ιστολόγιο του ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΤΕΛΕΒΑΝΤΟΥ
(ΣΗΜ. Οι αλλαγές στο χρώμα της γραμματοσειράς και η επισήμανση με bold γράμματα, έγινε απο το ιστολόγιο του Ελληνορθόδοξου).

Δεν υπάρχουν σχόλια: